vrijdag 6 juli 2012

Chinchilla badzand

Gister schreef ik al een artikel met wat informatie, toen schreef ik ook over chinchilla badzand. Vandaag ga ik daar verder op in.
wij zelf gebruiken chinchilla badzand van het merk Puik, maar er zijn nog veel meer merken die dat verkopen, alleen je moet goed opletten van er chinchilla badzand op staat. Want andere soorten zijn meestal te grof.


Hammy lekker rollen:


Als je het voor de eerste keer ziet is het erg leuk om te zien, ze graven er eerst in en dan gaan ze lekker rollen.
Ik zet elke ochtend een tijdje het bakje met het zand erin en kunnen ze lekker rollen, als ze klaar zijn haal ik het er weer uit.
Je kan het er ook altijd in laten staan maar wij zijn er liever bij als ze erin zitten want ze kunnen het ook in hun oogjes krijgen (gebeurd zelden) maar ze doen automatisch hun ogen dicht.

Je kan het zand ook in een toiletje doen, daar kan je hamster zijn of haar behoefte in doen, maar niet elke hamster doet dat! Wij zelf hebben dat niet in het hok omdat ze het al op een vaste plaats doen en dat scheppen we elke dag uit.



Nog vragen over het chinchilla badzand? Laat maar een reactie achter!


1 opmerking: